« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Projekt "Povratak u zelenu budućnost – život s Krkom i uz nju jučer, danas, sutra“, koji provodi naša škola u suradnji s Javnom ustanovom “Nacionalni park Krka”, a sufinancira ga Ministarstvo znanosti i obrazovanja, priveo se kraju.
Svi su učenici naše škole, od 1. do 8. razreda, sudjelovali u terenskoj nastavi na našoj krškoj ljepotici Krki i u izvannastavnim aktivnostima tematski vezanima uz Krku unutar škole. Javna ustanova “Nacionalni park Krka” organizirala je za naše učenike radionice, predavanja i terensku nastavu na temu Krke i bogate zavičajne baštine uz njezin tok. Uz stručno vodstvo djelatnika “Nacionalnog parka Krka” obišli smo gotovo sve dijelove parka: Skradinski buk, Roški slap, Oziđanu pećinu, Burnum, Manojlovački slap, Ekokampus u Puljanima, posjetili smo i hidroelektranu Jaruga. Učenici nižih razreda sudjelovali su u sljedećim radionicama: “3 R – REDUCE, REUSE, RECYCLE”, “NOSI MI SE ZELENO”, “ČUDESNI SVIJET VRETENACA”, “DAJMO VIŠE ZA ŠIŠMIŠE” i stvarali likovne radove s motivima biljnog i životinjskog svijeta Krke. Sve što smo vidjeli, bilo je temelj za dalje proučavanje i istraživanje u okviru naših izvannastavnih aktivnosti. Aktivnosti je bilo puno: u školi smo uredili “Mediteranski vrt autohtonih biljnih vrsta”, ozelenili prostor škole, izrađivali suvenire na 3D printeru i tiskali motive flore i faune Krke na šalice na sublimacijskom printeru, reciklirali, kompostirali, izrađivali prirodne sapune, izradili turistički vodič na engleskom i talijanskom jeziku, imali izložbe radova. Ekoskupina je analizirala kvalitetu vode rijeke Krke, a mjerili smo i kvalitetu zraka u učionici. Improvizirale su se dramske situacije s temama o ekološkom ponašanju prema prirodi i suživotu čovjeka i prirode, a nastale improvizacije bile su dio procesne drame, dramskoga oblika u kojemu sudjeluje publika koja rješava zadane probleme. Škola je, za razliku od prošle godine, zahvaljujući ovom projektu, obilovala aktivnostima.
Kroz proučavanje značajki i senzibilnosti ekosustava rijeke Krke i složenog odnosa između ljudi i prirode, učenici su razvijali kritičko mišljenje i odgovornost prema svim živim bićima, shvatili su važnost održivog gospodarenja prirodnim resursima te stekli vještine samostalnog aktivnog djelovanja u svojoj školi i zajednici.