Cijeli prošli tjedan u našoj školi prošao je u obilježavanju Erasmus dana. Učenici su imali priliku sudjelovati u različitim radionicama koje su tematski bile povezane s našim Erasmus KA 122 projektom Škola po mjeri generacija Z i Alfa. Nastojali smo prezentirati sve iskustvo koje smo prikupljali na tečajevima, praćenju nastave i grupnoj mobilnosti učenika u školama Europske unije.

Sve zajedno smo naslovili Učinimo budućnost boljom kroz znatiželju, znanje, ljubaznost i solidarnost i povezali sa ovogodišnjim sloganom Erasmus dana – Živimo naše vrijednosti, stvarajmo bolju budućnost.

 

https://www.erasmusdays.eu/event/lets-make-a-better-future-through-curiosity-knowledge-kidness-and-solidarity/

 

Evo naših aktivnosti:

  1. Dramska radionica – Komunikacijske vještine za učenike od 5. do 8. razreda u kojoj su učenici razvijali verbalnu i neverbalnu komunikaciju, poticali aktivno slušanje i razumijevanje tuđih poruka, jačali empatiju i poštovanje različitih mišljenja, razvijali suradnju, toleranciju i timski duh. Cilj je ove radionice bio potaknuti učenike na samopouzdano i izražajno komuniciranje, njihovo osnaživanje z konstruktivno rješavanje sukoba te promicanje kreativnosti, refleksije i kritičkog mišljenja.

Radionicu su provele učiteljice Nataša Jurić Stanković, Maja Abramović i Andrea Cinotti.

  1. Pravila i dužnosti u zajednici – radionica provedena u 2. razredu

Učiteljica Sandra Bandalo provela je radionicu kojom je htjela kod učenika osvijestiti važnost međusobnog poštivanja i pomaganja unutar jedne zajednice, dogovora oko pravila i dužnosti unutar razreda, uočavanja specifičnih problema i stvaranja strategija za njegovo rješavanje.

  1. Ljepota je u raznolikosti – radionica je provedena u 6. razredima

Učitelj Filip Knežević proveo je glazbenu radionicu u kojoj su učenici upoznali glazbu različitih

naroda i razvijali svijest o kulturnoj raznolikosti. Učili su  prepoznavati karakteristične ritmove i melodije, surađivati u skupnom muziciranju te izražavati se kroz pokret i tijeloglazbu.

  1. Most prijateljstva – radionica provedena u 4. razredu

Učiteljica Marijana Pešić sa svojim učenicima izrađivala je logo za eTwinning projekt u kojem surađuju s učenicima iz Estonije. Zadatak je bio uočiti sličnosti i razlike između Hrvatske i Estonije, razvijati svijest o različitostima među ljudima i uvažavanja različitosti i to sažeti u logo koji će povezati ove dvije zemlje.

  1. Jesenski radovi u školskom vrtu – za učenike 1. r. i učenike 5. do 8. razreda

Učitelji Sofija Boras, Mariana Baica Kostelac, Antonija Vranić i Boško Reljanović iskoristili su lijepo vrijeme i cijeli tjedan provodili jesenske radove u školskom mediteranskom vrtu: uređivali su vrt, orezivali mediteransko grmlje i presađivali lavandu, kadulju i smilje reznicama; održana je radionica o kompostiranju u kojoj je iskorišten biljni materijal nastao orezivanjem; učitelj tehničke kulture s učenicima je postavio mini solarni sustav navodnjavanja; učenici sedmih razreda postavili su hotel za kukce u vrt i pomoću radnih listića proučili vrste korisnih kukaca u vrtu te napravili pripreme za izradu Albuma korisnih kukaca u vrtu; učenici prvih razreda su se pomoću pripremljenih radnih listića upoznati s korisnim kukcima u vrtu i bojali njihove

crteže koji će se priložiti u album, oni su prethodno po prvi put otišli u školski vrt i

upoznaju biljke koje rastu u njemu, učili prepoznati i imenovati te se tako povezali s

okolišem i razvijali interes prema biljkama i vrtlarenju.

  1. Jesenski plodovi

Ova je radionica nastala kao poticaj nakon tečaja Art as Therapy: Self-Expression and Special Needs in Art Education. Nera Mihaljević, učiteljica edukacijski rehabilitator u posebnom razrednom odjelu s učenicima je izrađivala jesenske plodove masom z modeliranje. Učenici su razvijali fine motoričke sposobnosti, radili na koordinaciji oka i ruke, prepoznavali boje, kreativno se izražavali.

  1. Roboti – jučer, danas, sutra, radionica za učenike 7. razreda

Učiteljica Nataša Miškov provela je tri aktivnosti: učenici su pogledali prezentaciju o razvoju robotike i robotima u današnje vrijeme temeljenu na knjigama Roboti u medicini i Minijaturni nanoroboti dr. Gojka Nikolića, zatim su se upoznali s MaQueen robotima i način  na koji se programiraju, upoznali osnovne senzore robota i programirali njihovo jednostavno kretanje. Učenici su se upoznali i s iskustvima rada s jednostavnim robotima u školi Pärnu Kuninga Tänava Põhikool u Estoniji koju je posjetila u okviru svog jobshadowinga. Dogovoren je posjet šibenskom  poduzetničkom centru Trokut u kojem ćemo upoznati i druge robote, te sudjelovati u prigodnoj radionici.

  1. Mala makrame radionica

Učenici su učili izrađivati makrame srce kao dio privjeska. Upoznali su se s makrame tehnikom, njezinim osnovama, razvijali koncentraciju, strpljenje, preciznost u radu i izradili koristan predmet.

Radionicu je vodila učiteljica Jelena Buđanec.

  1. Naše Erasmus iskustvo

Učenici osmih razreda, članovi Europskog kluba, koji su tjedan prije Erasmus dana bili u Sloveniji na grupnoj mobilnosti učenika, napisali su dnevnike svoje mobilnosti te napravili prezentacije kojima su predstavili sve što su vidjeli i naučili u Osnovnoj školi Ivana Cankarja u Ljutomeru. Podijeljeni u tri skupine obišli su više razredne odjele i prezentirali im svoje Erasmus iskustvo na satu razrednog odjela. Pripremili su i kratak kviz za učenike. Sve su radili pod mentorstvom učiteljica Božice Čičmir i Viktorije Kolombo.

Pripremili smo i prezentaciju projekta roditeljima.

  1. Obogatili smo naš Erasmus pano novim plakatima i informacijama

Svi sudionici provedenih mobilnosti dopunili su naš Erasmus pano novim plakatima i informacijama o novim eTwinning projektima, aktivnostima i radionicama koje smo provodili.

 

Na kraju želimo izraziti svoju zahvalnost Sofiji Corradi, profesorici bez koje našeg Erasmus iskustva možda ne bi bilo – obrazovanje bez granica naša je budućnost. Sofia Corradi (1934. – 2025.) bila je profesorica pedagogije koja je osmislila program Erasmus.

Evo njezinih riječi o ovom programu:

,,Erasmusovi studenti dobivaju iskustvo odrastanja. Uče kako ostati na površini na vrhuncu snaga: život nije poput bazena u kojem voda miruje, život je više poput uzburkana mora. Erasmusovi studenti samostalno uče prevladavati teškoće.”

 

Neka naši učenici postanu znatiželjni, željni znanja, sticanja novih vještina, tolerantni, ljubazni, pažljivi prema prirodi i ljudima, solidarni prema svima.

 

 

 

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Skip to content