Osnovna škola Petra Krešimira IV. Šibenik

Ispis statistike od 20. 4. 2010.

Selo ili grad?
Učenici su međusobno razgovarali:" Gdje je bolje živjeti u selu ili gradu?"

KORISNI LINKOVI

Čitajte lektire u

elektroničkom  obliku!

Static HTML
Transnacionalne aktivnosti učenja i podučavanja u Turskoj, Kayseri
Autor: Antoni Paškov, 23. 5. 2018.

Nedjelja, 8. 4. 2018.

Na put smo krenuli rano u noći da bismo stigli u 9 sati na avion za Istanbul i dalje za Kayseri. Put je bio dug, ali zanimljiv. Ja sam prvi put letio avionom i jedva sam čekao poletjeti. U Kayseri smo stigli u 18 sati, tamo je druga vremenska zona i jedan sat više pa smo uštedjeli jedan sat. Naši domaćini su nas dočekali u hotelu gdje u odsjeli nastavnici. Naše turske prijatelje znali smo još iz Hrvatske u kojoj su oni već bili.

Ponedjeljak, 9. 4. 2018.

Probudili smo se. Doručak je bio spreman, a nakon doručka smo se spremili i otrčali u školu. U školi smo bili na satu turskog jezika. U njihovoj školi iznenadile su me dvije stvari: prva je bila da ne ustaju kad nastavnik uđe, pričaju međusobno i premještaju se tijekom sata, a druga da imaju pametne ploče, a nemaju informatiku. Poslije nastave imali smo odmor i dobili smo jelo i piće. Zatim smo trebali ići na aktivnosti s učenicima s posebnim potrebama. Oni su rješavali matematičke zadatke i rješavali zagonetke. Nakon aktivnosti u školi bili smo na ručku, a zatim krenuli u razgledavanje starog dijela grada. Prva postaja bila je Talas ulica – najstariji dio grada. Nakon toga išli smo na vidikovac s kojeg se vidi cijela panorama grada. Bilo je prekrasno, no ubrzo smo morali dalje prema Američkom koledžu. Zgrada koledža izgleda staro i oronulo, ali unutra je jako lijep. Obišli smo cijelu zgradu koja je danas učilište i studentski dom. Jedino nismo išli u podrum jer je zabranjen za turiste.  Na kraju smo išli u jedan kafić gdje smo popili čaj i slušali klarinetista koji je svirao tursku glazbu. Kad smo se vratili kod domaćina, večerali smo i izašli malo s prijateljima igrati nogomet.

Utorak, 10. 4. 2018.

Prva aktivnost u utorak je bila snimanje poruke solidarnosti u školskom dvorištu. Snimali su nas dronom, a mi smo bili podijeljeni u grupe koje su predstavljale slova iz naslova našeg projekta „Hands in Hands“. Nakon toga igrali smo igru štapom. Stajali smo u krugu i svatko je držao štap, na znak smo morali mijenjati mjesto i pri tom nam štap nije smio pasti. Zatim smo na izrađivali padobran od plastične čaše, slamki i vrećica. Dali su nam i jaje koje smo morali staviti u padobran, a ono se nije smjelo razbiti kad padobran bacimo sa školskog prozora. Ovo je bilo jako zabavno, a mojoj grupi se jaje nije razbilo. Bili smo i na satu na kojem su učenici s posebnim potrebama imali ponavljanje iz engleskoga jezika. Nakon ručka posjetili smo planinu Erciyes koja je ugasli vulkan. Bilo je hladno i padala je lagana kiša, ali to nas nije spriječilo da žičarom odemo na planinu i malo uživamo u snijegu. Taj je dan bio prepun aktivnosti i umorni smo se vratili u Kayseri.

Srijeda, 11. 4. 2018.

Probudili smo se. Taj dan smo trebali žuriti jer  idemo na izlet u Kapadokiju. Do Kapadokije smo se vozili nešto više od sat vremena. Vodič nam je rekao da je Kapadokija nastala prije mnogo milijuna godina kad je nekoliko vulkana erumpiralo  i lava je prekrila prostor gdje je nekada bilo more. Kasnije su na taj prostor došli kršćani i u tom neobičnom kamenju napravili svoje domove. U Kapadokiji smo posjetili nekoliko postaja. Prva je bila podzemni grad, a druga muzej na otvorenom gdje smo vidjeli crkvice i freske iz davnog doba. Kasnije smo išli u Dolinu golubova koja se zove tako jer su stambeni prostori izdubljeni u kamenu na stijeni pa izgledaju kao kućice za golubove. Kasnije smo bili i na tvrđavi te smo išli vidjeti stijene uz koje je vezana jedna legenda. Imali smo priliku vidjeti i kako se rade posude i predmeti od gline te posjetili trgovinu suvenira.  Posjetili smo i jedno zanimljivo mjesto. To je bila jedna trgovina keramike, ali i muzej kose u kojem možeš ostaviti pramen kose i poruku. Svake godine izvlače odabiru nečiji pramen i ako odaberu vaš imate besplatan boravak u Kapadokiji. Te sobe s kosom izgledale su malo gadljivo. Kapadokija je bila stvarno zanimljiva i posebna. Vratili smo se kasno jako umorni.

Četvrtak, 12. 4. 2018.

U četvrtak smo bili na satu geografije. U jednoj igri smo morali pokazati naše poznavanje smještaja zemalja na zemljopisnoj karti. Imali smo i kreativnu radionicu na kojoj smo morali izraditi neke predmete od otpadnih materijala. Nakon pauze gledali smo kako jedan umjetnik slika u ebru tehnici. Pokazao nam je tehnike od jednostavnijih do složenijih, a kasnije su se i naši nastavnici okušali u njima. Slušali smo i glazbu na tradicionalnom turskom instrumentu. Poslije ručka posjetili smo Hunat džamiju i bili u muzeju u kojem su nam pokazali jedno od prvih lječilišta i bolnica. Vidjeli smo i prostorije u kojima su bolesnike sa psihičkim problemima liječili glazbom. Zanimljiv je bio posjet bazaaru na kojem smo mogli vidjeti svakakve suvenire, ali najviše različitih vrsta slatkiša i začina.

Petak, 13. 4. 2018.

Petak mi je bio najzabavniji dan. Kad smo došli u školu, počeli smo se pripremati za igre. Prva od njih je bila igra s matematičkim zadatcima. U toj igri morali smo trčati po školi, pronaći zadatke i riješiti ih. U toj igri bili smo drugi. Nakon ove igre, slijedile su još četiri. Prva je grizenje jabuke, druga pronalaženje čokoladice u jogurtu, treća polijevanje vodom, a četvrta nošenje jaja. U prvoj igri Aziz je prvi zagrizao jabuku. U drugoj je Efe prvi pronašao čokoladicu. Treća igra mi se najviše svidjela, svi smo se polijevali vodom, a nije bilo pobjednika. U četvrtoj smo  nosili jaja i moja grupa je pobijedila. Nakon svih igara smo krenuli na ručak, a zatim u Gevher Nesibe znanstveni centar. On mi se jako svidio, posebno prostorija u kojoj puše vjetar 150 km na sat i jedna gdje nastaje vodeni vir. Zatim smo posjetili planetarij gdje smo gledali film o svemiru,  a najbolje je ostalo za kraj. Na kraju smo igrali igru s laserima – gađali smo se laserima i borili za opstanak svoje skupine. Moj crveni tim je za 400 bodova nadmašio zeleni tim. Još nas je čekala završna večera. Plesali smo turske tradicionalne plesove i jeli tradicionalna jela koja su spremile turske domaćice. Zabava je bila izvrsna i trajala je dva sata, a onda smo krenuli na spavanje jer nas je sutra čekao povratak u Šibenik.